Przykładowe zadania integracyjne proponowane przez instruktorów ProPro:
- „Wszyscy na pokład” – wyobraźcie sobie ocean, niedaleko atol i katastrofę – wasz statek rozbił się na rafach i tonie. Jedyną szansą dla grupy jest zaufać małej tratwie i sobie wzajemnie, zmieścić się na niej, aby dopłynąć do brzegu. Niestety po chwili tratwa pęka…
- „Tarzan” – na grupę po wylądowaniu na wyspie czekają nowe niebezpieczeństwa, jednym z nich jest gorąca lawa, przez którą należy się przedostać za pomocą starej liany zwisającej z drzewa…
- „Trach Ciach Pach” – wasza grupa potrzebuje przywódcy, stary obyczaj każe wyłonić go w walce, teraz nie będzie litości macie maczugi, włócznie i noże kamienne (wszystko zrobione z waszych dłoni). W wesołym pojedynku zostanie wyłoniony wódz i szaman waszego „plemienia”.
- „Przeprawa przez ruchome piaski” – na waszej drodze nie zabraknie przygód, tym razem wasza ścieżka prowadzi przez ruchome piaski, przedostać się przez nie możecie budując most ze szczebli znalezionych nieopodal, lecz potrzebna jest także każda para rąk…
- „Ucieczka z więzienia” – okazało się, że wasza wyspa nie jest całkiem opuszczona, zamieszkuje ją również plemię, które nie jest wam przyjazne. Zostaliście złapani, zakuci w kajdany i podstępnie uwięzieni w skalnych jamach, teraz, aby nie zostać jutrzejszą kolacją musicie wydostać się z potrzasku…
- „Węzeł szamana” – uciekacie wściekłym tubylcom przez dżunglę i ku waszemu zaskoczeniu drogę zastąpił wam ich szaman, zaklęciami zawiązał wasze ręce w tajemniczy węzeł, który na pewno spowolni waszą ucieczkę, jeżeli go nie rozwiążecie.
- „Marsz ślepców” – przy przeprawie przez dżunglę okazało się, że połowa z was w dziwnych okolicznościach traci wzrok, trzeba jak najszybciej bezpiecznie doprowadzić niewidomych nad strumień, aby mogli sobie obmyć oczy, lecz droga w dżungli nie jest taka prosta…
- „Pajęczyna” – nadszedł wieczór, odszukaliście znakomite miejsce na nocleg – opuszczoną jaskinię, po miłej nocy budzicie się a wyjście z jaskini zatarasowane zostało przez pajęczynę ogromnego pająka, całą grupą musicie się przez nią przedostać, lecz tak, aby nie zwrócić uwagi pająka.
- „Most nad kanionem” – ścieżka, którą podążaliście doprowadziła was do stromego urwiska, na szczęście znaleźliście stary most zawieszony nad przepaścią. Niestety most znajduje się ponad 3 metry nad ziemią, jak na niego się wdrapać?
- „Trucizna plemienia” – znaleźliście na swej drodze tajemniczy pojemnik, wokół którego rozrzuconych było wiele kości ludzkich. Wasz przewodnik powiedział wam, że absolutnie nikt nie może zbliżyć się do pojemnika, waszym zadaniem będzie przelać truciznę do kamiennej misy z tajemniczym proszkiem, lecz trudno zrobić to z odległości 2 metrów.
- „Skok zaufania” – podczas schodzenia z klifu lina, na której po kolei się opuszczaliście pękła, jeden z was pozostał na górze i musi wam zaufać skacząc ze znacznej wysokości wam na ręce.
- „Lina sygnalizacyjna” – nad wami wisi helikopter, pilot was widzi, lecz nie może tutaj wylądować, musicie nawiązać z nim kontakt za pomocą liny sygnalizacyjnej, ale jak to zrobić w ciemnościach?
- „Produkcja złotych jaj” – spotkaliście pustelnika, który trudni się produkcją tajemniczych złotych jaj. Jeżeli chcecie uzyskać informację o drodze do cywilizacji musicie pomóc pustelnikowi w opracowaniu najefektywniejszej metody produkcji złotych jaj.